HotellerHoteller

Indendørs luftkvalitet: et kriterium der gør en forskel

Renlighed ... Charme ... Komfortable senge ... Udstyr... De grundlæggende kriterier for at vurdere et hotel er dog åbenlyse, men der er endnu et, der ikke kan undervurderes: indendørs luftkvalitet. Gæsterne sætter mere og mere pris på den, selvom det er lettere for dem at konstatere, om rummet er for varmt eller for koldt, end instinktivt at vurdere luftkvalitet. Det, at indånde frisk, lugtfri luft er uden tvivl afgørende for trivsel.

Ren luft i byerne for hoteller og deres gæster

Som ethvert andet sted vil den sunde og regelmæssigt udskiftede luft på et hotel sikre fordele for både gæster og personale. Korrekt filtreret luft reducerer risikoen for allergi, hæmmer spredningen af ​​forurenende stoffer og forhindrer ubehagelige lugt, som er uacceptabelt i hotelværelser!
I byer, hvor luften ofte er forurenet med fine partikler, er viden om, at luften i hotelværelset er ren og søvnen giver regeneration, uvurderlig. Nogle af de store hotelkæder, som f.eks. Hilton, har, i samarbejde med AFPRO Filters, godt forstået betydningen af ​​”4-stjernet luft”. Antallet af hoteller udstyret med luftbehandlingsenheder vokser konstant; der implementeres procedurer til overvågning af luftkvaliteten

Luftfiltre til hoteller: effektivitet og besparelser

AFPRO Filters producerer og kommercialiserer en bred vifte af Cost Saver-filtre, som sikrer indendørs optimale luftkvalitet. Filtrene ePM2.5 og ePM1, som er mærket med A+ af Eurovent, opfylder det dobbelte krav om effektivitet og energibesparelser. Alt det takket være brugen af ​​materialer med lavere luftmodstand. I hvert hotelrum kan luften filtreres efter behov og krav: værelser, køkken, reception, restaurantrum…

Stadig strengere regler for indendørs luftkvalitet

Luftkvalitet er en af ​​de vigtige udfordringer indenfor folkesundhed; forskrifterne siger, at luftforholdene i offentlige anlæg skal overvåges. De første institutioner, der var omfattet af luftkvalitetskontrol, var skoler og vuggestuer; fra 2023 skal alle faciliteter for mennesker, især for børn og ældre, opfylde de pålagte krav. Hoteller og restauranter kan vinde meget ved på forhånd at tilpasse sig de stadig strengere regler.